Kvůli nařízení vlády máme od 28.12.2020 otevřeno v naší kamenné prodejně pouze pro výdej zboží! Více zde
Chcete změnit jazyk eshopu na us?

Jak na vidlice pro freestyle koloběžku

Výběr vidlice na freestyle koloběžku

Tvoje koloběžka už zoufale potřebuje novou vidlici, koukáš na stránky a v té hromadě typů se nevyznáš? Pak je tenhle článek právě pro tebe! 

 

Rozdělení máme podle:

- Materiálu

- Zda jsou závitové, bez závitové

- Z kolika dílů se skládá

- Komptabilita s průměry koleček

- Podle kompresních systémů  

  

Podle materiálu:

Hliníkové:

Tyto vidlice se většinou vyrábí z jednoho kusu, většinou jsou bez závitové na vnější straně vidlice. Můžou být vyrobeny z hliníku 6071 nebo 7055. 

Výhody: nízká váha vidlice, lehce zpracovatelná

Nevýhody: cenově dražší

Ocelové:

Většinou se vyrábějí závitové (díky závitu mohou prasknout), vyrobeny jsou ze dvou kusů, které jsou k sobě svařeny

Výhody: levnější

Nevýhody: jsou těžší, závitové vidlice mohou prasknout, jsou ze dvou dílů

Podle závitu:

Závitové:

Na horní části trubky je závit, používají se hlavně u levnějších koloběžek do 3000 Kč, díky závitu mají ochromenou stranu trubky, nejsou tak pevné (díky závitům může dojít k prasknutí)

Jak prodloužit životnost závitové vidlice:

- vždy mít správně dotažený headset

- mít vždy dostatečně dotažené kolečko (aby nedošlo ke zničení osičky)

- nejezdit v dešti, kalužích, v prachu (vyhnete se zreznutí hlavového složení a vidlice)

Bez závitové:

Nemají závit, díky tomu jsou více odolnější, ale musí se použít nějaký kompresní systém (bez kompresního systému může dojít k dřívějšímu prasknutí a zničení jak desky tak i headsetu. Headset musí být vždy dotažen)

Jak prodloužit životnost bezzávitové vidlice:

- vždy mít správně dotažený compression system

- mít vždy dostatečně dotažené kolečko (aby nedošlo ke zničení osičky)

- používat compression system, který je určený je pro vidlici určený

Podle způsobu výroby:

Jednodílné:

Jsou vyráběny z jednoho kusu hliníku, který je zpracován na CNC stroji

- některé jsou zpevněné kované za studena, odlévány do formy = zvyšuje pevnost

Výhody:

- jsou pevnější než dvoudílné

Nevýhody:

- vidlice je dražší

Dvoudílné:

Jsou vyrobeny ze dvou částí, tuba, které je svařená k nožiček vidlice, většinou jsou ocelové

Výhody:

- cenově levnější

Nevýhody:

- může dojít k prasknutí svaru

- nejsou tak odolné

Podle průměru koleček:

Záleží jak je kolečko vysoké i Radix koleček záleží i na šířce. Standardně se dělají vidlice pro 100mm– 110mm, ale některé vidlice jsou i pro 125 mm kolečka.

Kompresní systémy:

- Hliníkově vidlice se vyrábějí pro určitý druh kompresního systému (HIC, IHIC, SPIDER HIC, ICS ....) , nutností je dodržovat typ vidlice s typem kompresního systému.

- Musíme dodržet takový kompresní systém pro který je určen vidlice, více se dozvíte ohledně comp. systému ZDE.

Co je to Ofsed:

Ofsed: určuje nám zda osička je uprostřed nebo před, jestli je mimo osu nebo v ose svisle té trubky

 

Ofsedové vidlice:

- osička vidlice je mimo osu(kolečko je vystrčené)

- jízda je rychlejší, plynulejší

 

Zero ofsedové vidlice:

- v ose uprostřed svislé trubky.

- jízda je hravější, výborná pro street jezdce, nose manuály, ale jízda pomalejší jízda

Podle spodní korunky headsetu:

Vidlice s integrovanou korunkou (spodní kroužek hlavového složení )

Spodní kroužek máme integrovaný (je vysoustružený od výroby)

Výhody:

- jednodušší nasazování ložiska

- točení je plynulejší

- díky integrovaného kroužku se prodlužujeme životnost vidlice

Nevýhody:

- je dražší, při opotřebení kroužku se nedá nahradit, je přesně vysoustružený pro hlavové složení

Vidlice s neintegrovanou korunkou (spodní kroužek hlavového složení)

Nasazujeme spodní kroužek hlavového složení na vidlici

Výhody:

- vidlice jsou levnější

- pokud se kroužek opotřebuje dá se vyměnit

Nevýhody:

- kroužek musí být přesně nalisovaný (nasazený) na vidlici

- kroužek se dá hůře sundat 

 

fotky od: inward-scooters.com

CZ-Hradec Králové
Map
SK-Bratislava
Map
Zpracování dat
Schovat