Jak na sponzoring

Co je to sponzoring jezdce?

Už jste určitě slyšeli o jiném jezdci, který má sponzora- nejčastěji nějakou značku nebo shop. Tento jezdec od sponzora dostává náhradní díly, někdy i komplety, někdy i trika, boty, batohy, čepice, samolepky atd.- vždy záleží na tom, co všechno sponzor vyrábí. Velmi dobří jezdci, kteří se umísťují na závodech, potom dostávají od velkých sponzorů finanční odměny, cestují na závody a exhibice i do zahraničí. A to se ostatním jezdcům samozřejmě strašně líbí. Jenže sponzoring není jen o tom, že jezdec dostává, on musí také dávat. Sponzoring je 70% práce okolo a 30% je samotné ježdění. Jezdec na sobě musí makat a tvrdě trénovat, musí být vidět, musí se účastnit závodů, musí natáčet videa, dělat fotky a to vše publikovat na sociálních médiích a na webu. Hlavní věc, která sponzory zajímá je, kde značku propagujete. Nejsilnější jsou masmédia- TV rozhovory, rozhovory v časopisech, v internetových časopisech, zhlédnutí videí. Od toho se také odvíjí odměny. Říkejme tomu všemu profi  sponzoring. Ale pěkně popořádku...

Jak získat sponzoring?

Získat profi sponzoring není tak úplně snadné. Za 1. na to musíš mít. Musíš na to mít úrovní, musíš mít chuť, musíš chtít, musíš na to mít čas a když chceš jezdit pro zahraniční značku, musíš mít rozhodně dobrou angličtinu. Pokud si myslíš, že na to máš, pak se můžeš značkám nebo shopům ozvat. Hlavně si sám sobě musíš položit otázku, co doopravdy můžeš nabídnout. Určitě ale nestačí napsat mail ve stylu "chci sponzoring, co nabízíte". To je špatně. Popiš kdo jsi, co děláš, co umíš, pošli videjka, fotky, odkazy na tvoje stránky, fanpage a hlavně nějakou prezentaci o sobě- powerpoint, word nebo jiný formát. Udělej si něco jako "book". Napiš značce nebo shopu kdo jsi, odkud jsi, co máš rád, jaký jsi člověk, co děláš atd. Pro značku i shop musíš být něčím zajímavý. Ale pozor, určitě není chytré napsat, že chceš jezdit za nějakou značku a přitom ani nepoužívat její díly!

Profesionální sportovci mají vytvořenou prezentaci s nabídkou. V nabídce popisují, co všechno pro značku mohou udělat (ohledně jezdění i mimo jezdění), kde všude byli a jsou vidět a pak hlavně čísla (dosah na facebooku, počet přátel, počet zhlédnutí, počet odběratelů na youtube). Např. Jak to má udělané Martin Nogol. 

                          

Také je dobré nepsat jenom mail, ale zavolat sponzorovi a domluvit si osobní schůzku a prezentovat se. V podstatě přesvědčit sponzora, že jste pro něj zajímavá osoba, která značce zvládne dělat dobrou tvář. 

Co po tobě bude sponzor chtít?

Sponzor bude chtít hlavně tvojí aktivitu. Bude chtít, aby ses ty snažil. Bude chtít, abys měl výsledky. A samozřejmě, že čím budeš lepší, tím větší sponzory a tím více výhod u sponzora získáš. Sponzor bude chtít dostávat pravidelně videa z tvých tréninků a závodů, fotky ze skateparků a bude chtít, abys byl známý, aby o tobě ostatní jezdci věděli. Proto bude důležité, kolik lidí budeš mít okolo sebe a kolik lidí tě bude sledovat a podporovat. Sponzor také bude chtít, abys používal a prezentoval jen to, co si domluvíte - díly od smluvené značky, trika s logem značky, samolepky. Jeho logo musí být vidět všude. Práce profi jezdce hlavně není jen o tom, jak dobře jezdí a jak se umisťuje. To je až na druhém místě. Hlavní je, jak značku propaguje, jestli umí jezdec mluvit před kamerou, psát reporty, točit videa a být stále vidět. No a pak samozřejmě nesmí zapomenout dělat tyto věci včas.

Výborné je vždy si psát, co jsem za ten rok nebo za měsíc udělal. Vypracovat tzv. MEDIA PACK. Takhle sponzorovi ukážete svoji aktivitu. Sponzor vždy musí vědět co děláte, nemá čas si každý den prohlížet váš facebook.

Sami musíte chtít dělat věci jinak než ostatní jezdci a za to budete odměněni.

Není vůbec špatné vyzkoušet si sponzoring na úrovni ČR- semi-profi sponzoring - můžeš jezdit i v "barvách" našeho shopu.

Co se sponzorům nebude líbit?

Ale pozor, stále to s tím sponzoringem není tak jednoduché. Ve své smlouvě se sponzorem budeš mít určitě i pravidla toho, co bys dělat neměl! Jedná se o profesionální spolupráci. Tvůj sponzor je profík v tom co dělá a od tebe to bude očekávat taky. Některým sponzorům se nebude líbit, pokud nebudeš mít nalepené jeho samolepky, pokud nebudeš nosit jeho trik, pokud nebudeš používat jeho díly. Sponzor se s tebou rozloučí, pokud např. začneš jezdit i pro jinou značku bez předchozí domluvy, pokud se budeš chovat nereprezentativně, pokud o své značce nebudeš mluvit dobře, pokud se sponzory nejednáš upřímně, pokud s nimi jednáš drze, pokud nebudeš trénovat a nebudeš dodávat materiály a zkrátka jakmile to budeš flákat. Jakmile se přestaneš snažit, tvoje smlouva se sponzorem jednoduše skončí. Nesmíš zapomenout, že sponzor tě sice chce mít jako tvář své značky, ale nejsi jediný, komu toto nabízí! A nezapomeň, sponzor není tak úplně kámoš, a proto s ním tak nesmíš jednat. Sponzoring není (i když je to asi překvapující pro mnoho jezdců ...) jen o vylepování samolepek a sdílení postů na facebooku!!

Jak získat podporu Scootshop.cz?

Scootshop.cz nepřijímá žádosti o sponzoring. Týmy tvoříme z jezdců vybraných na závodech apod.

Map
Zpracování dat
Schovat